Egészség Hídja Összefogás

Egyesület - Az egyesület

A mellrák elleni küzdelem érdekében az Egészség Hídja Összefogást hazánkban 2002-ben Nancy Goodman Brinker amerikai nagykövet asszony kezdeményezte.
 
2006-ban szervezett formában egyesületként folytattuk a korábbi években megkezdett tevékenységet. Hazánkban az első PPP, azaz (private partnership program) kezdeményezéseként hívtuk életre az Egészség Hídját, amelynek alapító tagjai a legjelentősebb rákellenes civil- és orvos-szakmai szervezetek és magánszemélyek. Velük szoros együttműködésben  támogatóink a nagyvállalatok, az egészségügyben dolgozók és a kormányzati szféra.
 
Számos közéleti személyiség (pl. Oroszlán Szonja, Dobó Kata, Galambos Erzsi, Sebestyén Márta, Sütő Enikő, Ungár Anikó, Csomor Csilla, Zsadon Andrea és Szolnoki Tibor, Karafiáth Orsolya, Tallós Rita, Zséda, Pa-dö-dő, Halász Judit, Tóth Vera és más megasztárok) vállalta kezdeményezésünk népszerűsítését különböző rendezvényeiken és a médiában.
 
Az Egészség Hídja Összefogás Egyesület legfontosabb célja az emlőrákos megbetegedésekhalálozási arányának csökkentése és a korai felismerés minden lehetséges eszközzel való elősegítése, Ma Magyarországon az egészségügyi intézmények országos szinten rendelkeznek mindazzal a szakértelemmel és eszközparkkal, amely a betegség korai felismeréshez és kezeléséhez szükséges, ám a korai felismerés feltételét jelentő szűrésre szóló felhívást még nem veszik elég komolyan a veszélyeztetett korú hölgyek.
 
Ezen túlmenően fontos cél az egészséges életmód népszerűsítése és az egészség megőrzése révén a kockázati tényezők radikális csökkentése.
 
Programjainkról:
 
Az Egyesület minden évben az egész társadalom figyelmét felhívó sétát szervez a Lánchídon, illetve több vidéki városban is.
 
Hiszek benne, hogy az emberekhez közel kell hozni a felvilágosítást és egyszerű, különleges eszközökkel kell számunkra megmutatni a megoldást.
 
Minden évben különleges, új programokat hirdetünk meg. Karkötő, majd streching kazetta kiadása után ollóval, speciális ékszerekkel, az Összefogás Pólóval hívtuk fel a társadalom figyelmét a betegségre. Idén az Összefogás Zokni ősszel pedig egy újabb termékkör segíti, hogy valamennyi érintett hölgy a mindennapokban találkozzon egy-egy felvilágosító kiadványunkkal és termékünkkel. 

 

 

Összefoglaló az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen Egyesület 2010. évi tevékenységéről

2010-es események

Január 9: FTC-Egészség Hídja együttműködés
A Ferencvárosi Torna Club női kosárlabda szakosztálya 2010-ben csatlakozott az Egészség Hídja Összefogás Egyesület mellrák elleni felvilágosító kampányához. A kosárcsapat az Egyesület logóját kiemelt helyen tüntette fel szerelésén a 2009/2010-es szezon és az azt követő évad első osztályú mérkőzésein, és a hazai pálya adta körülmények között. A sportoló hölgyek ezzel kívánják felhívni a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre. Az Egyesület által kitűzött célokban kíván segíteni a Ferencvárosi Torna Club hazai élvonalba tartó női kosárlabda szakosztálya, csatlakozván a számos hazai (például: Videoton FC – Máltai Szeretetszolgálat), és külföldi (Barcelona –UNICEF) pozitív példához, ahol sportolók és sportegyesületek, a civil szférával szoros együttműködésben a saját sportáguk által adott publicitást felhasználva próbálják felhívni a világ és saját hazájuk polgárainak figyelmét az általuk is fontosnak ítélt problémára.

A kampány kezdetének bejelentésére 2010. január 9-én, szombaton került sor a Népligeti Sporttelepen, majd a bejelentést követően az FTC női kosárlabda csapata a Miskolci Sportiskola csapata (MISI SC-DKSK) ellen játszott NB 1/B-s bajnoki mérkőzést. Az eseményen részt vett és a kampányról tájékoztatást adott Rieb György, az FTC elnöke, Nagy Petra, a kosárcsapat kapitánya, és Körtvélyes Éva, az Egészség Hídja Összefogás Egyesület elnöke és más neves sportolók. A meccs elején Dobó Kata, az Egesület arca dobta be a labdát.

Február 4: Ismét indul a mellrák elleni „zoknikampány” a Spar és az Egészség Hídja összefogásával
A tavalyi sikeren felbuzdulva idén is útjára indítottuk az „Összefogás Zokni” akciót, mivel 2009-ben több mint húszezer darab összefogás zoknit értékesítettek a SPAR üzleteiben. Ez azt jelenti, hogy - a tetszetős és kényelmes zokni mellett - húszezer háztartásba, s remélhetőleg ennél sokkal több nőhöz jutott el a mellrák megelőzésének fontosságát és az önvizsgálatot bemutató tájékoztató füzet.

A partnerek – felismerve a kampány fontosságát - erre az évre is vállalták a figyelemfelkeltő akció támogatását, ezért az Egészség Hídja Összefogás Egyesület a SPAR Csoporttal és a Zoknitex Kft.-vel (Evidence Hungary) 2010. február 4-től ismét elindította nagysikerű „Összefogás Zokni” elnevezésű kampányát. A jótékony célú zoknikat az ország INTERSPAR áruházaiban lehet megvásárolni. A zokniárusítás az év második felében állt le, mivel a Zoknitex anyagi nehézségekre hivatkozva bezárta tevékenységét és webshopra tért át. Ebben a formában már nem kívánt az Egyesület együttműködni a céggel.

Március 8: Pólóárusítás a Postán
Március 8-án, Nőnapon, az Összefogás támogató művészei és arcai, Sebestyén Márta, énekesnő, Oroszlán Szonja, Tallós Rita, színművésznő és Ungár Anikó, bűvész a Mammut 2 postán az Összefogás pólóinak árusításával hívták fel a figyelmet a mellrákszűrések fontosságára. Az eseményt nagy érdeklődés kísérte; nem kevés póló fogyott a művészek kezéből.
A Magyar Posta postaboltjaiban március 8-tól, a Nemzetközi Nőnaptól Anyák napjáig (május 2.) vagy a készlet erejéig árulta az Összefogás pólóit. A pólók ára 990 Ft. A pólók országszerte 53 postahelyi boltban kaphatók, elsősorban a megyeszékhelyeken és a nagyobb postákon. Az Egészség Hídja Összefogás Egyesület munkájában 2005 óta vesz részt hivatalos támogatóként a Magyar Posta. A munkatársai árusítják a mozgalom jelképévé vált rózsaszín karkötőt, és aktívan részt vesznek a már hagyománnyá vált „Lánchídi sétán”, az elmúlt évben több százan vettek részt.

Március 19: Olivia Newton-John, amerikai énekesnő találkozott a mellrák ellen küzdő Egészség Hídja Összefogás arcaival és aktivistáival Budapesten
A világhírű énekesnő kétnapos látogatásra érkezett hazánkba, hogy támogassa férje üzleti kampányát. A rövid itt tartózkodás alatt egy kötetlen, sajtótájékoztatóval egybekötött ebéden vett részt a belvárosi BOB Bisztróban, szerda délben. Ennek keretein belül bemutatta a sajtó munkatársainak és az Összefogás képviselőinek a nevével fémjelzett terméket, amely a mell elváltozásainak könnyebb felismerésében segít, így a mellrák egészen korai stádiumban kiszűrhető az eszköz rendszeres, otthoni használatával. A Liv Aid elnevezésű mell-önvizsgálati eszköz áprilistól kapható a patikákban és a gyógyászati segédeszköz boltokban.
Olivia Newton-John, aki maga is legyőzte a mellrákot 1992-ben, gyógyult betegként azt az üzenetet közvetíti, hogy megelőzéssel és korai felismeréssel a mellrák gyógyítható betegség. Olivia ígéretet tett Körtvélyes Évának, az Összefogás elnökének, hogy ha teheti, részt vesz a hagyományos októberi lánchídi sétán. A fogadáson részt vett az Egyesült Államok budapesti nagykövetasszonya, Eleni Tsakopoulos Kounalakis, aki az eddigi amerikai nagykövetek példáját követve szintén örömmel csatlakozott az Egyesület munkájához és támogatásáról biztosította a szervezetet.
Tiszteletüket tették továbbá az Összefogás arcai, és támogatói: Dobó Kata, Oroszlán Szonja, Sebestyén Márta, Galambos Erzsi, Ungár Anikó; az Egyesület főtitkára, Dr. Vass László, Vincze Rita, a GE Healthcare Közép-európai regionális vezetője, Dr. Balogh Mária, a Janssen Cilag magyarországi képviselője, Nádas Gergely és dr. Berencsi György a Reedline Pharma Kft. ügyvezetői és önkénteseink közül Maria Mattheisen és Eleni Korani.

Március: Nők a középpontban – a Skála Group Kft és az Egészség Hídja Összefogás Egyesület közös kampánya
A hazai kiskereskedelem egyik meghatározó szereplője a cégcsoport 6 budapesti és 12 vidéki áruházával, ami a saját kategóriájában konkurencia nélküli.
A 2009-es nagy sikerre való tekintettel a Skála menedzsmentje úgy döntött, hogy 2010. márciusától folytatja a mellrák ellenes küzdelem egyik legnépszerűbb termékének, az Összefogás Pólónak a forgalmazását 1 budapesti és 5 vidéki Skála Áruházban. A póló ára: 990 Ft. A nők a Skálák életében központi szerepet játszanak elődlegesen azért, mert a vásárlótömeg jelentős része nő, továbbá a dolgozóink 96%-a szintén nő. A pólók árusítása az év második felében zárult le, a készlet kifogyásával és több Skála üzlet bezárásával.
Március: Sztárparádé a Jam Pubban a mellrák ellen
A Jam Pub egy különleges nőnapi partit szervezett, ahová a hazai sztárvilág krémje is ellátogatott. Együtt lépett színpadra több ismert hölgy pl. Tóth Vera, Peller Mariann, Dombóvári Vanda, Erdőhegyi Brigitta, Dammak Jázmin, Szorcsik Viki, Freire Szilvia, Hien és Széles Iza, akiknek a férfi előadók adtak „szerenádot”: Somló Tamás, Brasch Bence, Vásáry André, MCDC, Müller Attila, Mujahid Zoli, Viva Ben, Puskás Peti, Ivan és Charlie.
Nőnapi party révén, az oldott hangulatú bulit egy jótékonysági árverés is színesítette. A Jam Pub egyik relikviáját ajánlotta fel, és erre lehetett licitálni. A befolyt összeget a szórakozóhely az Egészség Hídja Összefogás Egyesületnek ajánlotta. A sztárvendégek is mind magukra tűzték az Egyesület jelképét, a rózsaszínű szalagot, hogy így is segítsék felhívni a figyelmet a mellrák veszélyeire.

Április 29: Sajtóebéd a Symbolban
Az Egészség Hídja és a General Electric sajtóebédet szervezett a Symbol étteremben az Összefogással hosszabb ideje együttműködő szakmai és gazdasági médiumok munkatársainak. Részt vettek többek között a Duna Televízió, a Világgazdaság, az MTI, a Független Hírügynökség, a Metropol, és a Kossuth Rádió munkatársai. A téma a további szorosabb és hatékonyabb kommunikációs együttműködés az egészségkampányok, és a partnerlánc tekintetében.

Május: Arccsere az Egyesületben
Oroszlán Szonja, az Egyesület egyik arca, külföldi visszavonulására való hivatkozással kilépett a kampányból. Aktivistaként természetesen még mindig számíthatunk a segítségére. Helyét a 2009-es Kékszalag verseny mellrák ellen szörföző olimpikonja, Detre Diána vette át.

Július: Tefal Táplálóan és Ízletesen termékcsaláddal a mellrák ellen
A Tefal a Táplálóan és Ízletesen termékcsaládjával 2010-ben csatlakozott az Egészség Hídja Összefogás Egyesület támogatóihoz. A Táplálóan és Ízletesen termékcsaládba tartozó összes termék csomagolásán 2010 júliusától olyan tájékoztató füzetet helyezett el, mely nem csak arra hívja fel a figyelmet, hogy a termék megvásárlásával hozzájárulhatunk a program sikeréhez, de a mellönvizsgálatról is részletes tájékoztatást ad.
A Tefal Táplálóan és Ízletesen termékcsaládja a tápanyagmegőrzést segítő technológiával sütő Actifry-t (pár csepp olajból több kiló hús, hal vagy burgonya kisütése), és a pároló funkciójú VitaCuisine-t foglalja magában, valamint két új terméket az Actify Family-t és a VitaCuisine Compact-ot, melyek 2010-ben kerültek bevezetésre.

Július: Sztárrelikviák a mellrák ellen
Hazai és nemzetközi sztárok relikviáinak gyűjtését és árverezését tűzte ki célul Roberto Carlos magyar kisfiának édesanyja. Horváth Alexandra a befolyt összeget a Heim Pál Gyermekkórháznak, a Noé Állatmenhelynek és az Egészség Hídja Összefogás Egyesületnek ajánlotta fel.
Ezzel kapcsolatban meghívást kaptunk a Kékszalag Vitorlásversenyre, ahol az eredményhirdetés alatt jelentették be a kampány indulását, és az Egyesületet mint kiemelt támogatott szervezetet tüntették fel. A család időközben külföldre költözött, így az akció félbeszakadt.

Július 1: Bravissima, extra méretű melltartóval a mellrák ellen
A Bravissima, extra méretű melltartókat forgalmazó cég beszállt a mellrák elleni küzdelembe az Egészség Hídja oldalán. A cég nagykeblű hölgyek számára árusít fehérneműket és fürdőruhákat.
A www.bravissima.hu oldalon minden webshopban rendelt fehérnemű vagy fürdőruha, melyet a 'mellrak' kód beírásával rendelnek, az Egyesületet támogatja. Az akció július 1-étől indult, minden mellrak kóddal vásárolt termékből befolyt összeg után 10%-ot ajánl fel a Bravissima a mellrák elleni felvilágosító kampány javára.

Szeptember: adománygyűjtés a Pink Szülői értkezelet megvalósításáért

A Human Dialog adománygyűjtő cég segítségével egy országos project megvalósításába kezdtünk egy 50.000-es adatbázison alapuló DM kampány segítségével. A Pink Szülői értekezlet ötletét az Egészséges Településekkel és a Vöröskereszttel közösen dolgoztuk ki, lényege, hogy nagyobb városokban orvosok tartanak egy egynapos felvilágosító előadást a környező települések általános iskolai pedagógusainak (a Pedagógus Szakszervezetek segítenek a szervezésben), majd minden tanár tart egy rendhagyó szülői értekezletet a saját iskolájában, továbbadva az információkat, brossúrákat, stb. az édesanyáknak. Az adománygyűjtő kampány 2011-ben online formában folytatódik.

Szeptember 7: Egészség Hídja Partnerlánc 2010 kezdete – sajtótájékoztató, Sándor Palota
Az Összefogás fővédnöke 2010-től Schmitt Pálné Makray Katalin, a Magyar Köztársaság Elnökének felesége. A hivatalos sajtótájékoztató előtt a Köztársasági Elnökné Asszony tárgyalójában egyeztetett az Összefogás részéről Körtvélyes Éva, dr. Vass László, Nagy Andrea, Szabó Eszter (GE), az ÁNTSZ részéről dr. Paller Judit országos tiszti főorvosasszonnyal, a KEH hivatalvezetőjével, illetve a kormány részről Czene Attila, sportügyekért felelős államtitkárral, és Bajzáth Gabriella, dr. Páva Hanna, egészségügyi koordinációért felelős helyettes államtitkárasszony sajtófőnökével.
Az Összefogás a GE Hungary segítségével ebben az évben új elemmel egészíti ki a nagy média nyilvánosságot élvező évente megszervezett országos eseményeket, mint például a lánchídi sétát. A cégek számára kifejlesztett belső kommunikációs egészségkampány a fenti társadalmi üzenetrendszert adaptálja a munkáltatók belső kommunikációs rendszerére. Ennek során több lépésben, online és offline eszközökkel érhetők el a munkatársak, akik interaktív módon is bekapcsolódhatnak a közös tanulási folyamatba.
2010-ben a következő cégek csatlakoztak a kezdeményezéshez: BROKERNET Csoport, Budapest Bank, Egis, Electrolux, ERSTE Bank, GE Hungary, GlaxoSmithKline, Janssen-Cilag Kft, Johnson&Johnson, Magyar Telekom, MKB Bank, Morgan Stanley, OTP Bank, Pannon Lapok Társasága, Siemens, SPAR Magyarország Kft, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding Nonprofit Zrt.

Szeptember 17: Sajtótájékoztató

Egyesületünk szeptember 17-én a Sofitel Budapest Chain Bridge Hotelben tartott sajtótájékoztatót, melyen megjelent Schmittné Makray Katalin, fővédnök, arcaink közül Detre Diána, valamint főbb támogatóink. Körtvélyes Éva hivatalosan is bejelentette, hogy a hídséta díszvendége Olivia Newton-John lesz.


Szeptember 6 – november 12: PartnerLánc dolgozói egészség kampány

A 2009-ben ingyenes pilot projectként indított belső kommunikációs egészségtudatossági kampányunkat 2010-ben is megszerveztük, 17 cég részvételével, amelyből 8 frissen csatlakozott a kampányhoz. Az alapüzenetek ugyanazok voltak:
- a hölgyek menjenek el az államilag szervezett, ingyenes emlőrák szűrésre, mert az idejében felismert mellrák 95%-ban gyógyítható

- az egészséges életmód segítségével mi is csökkenthetjük a megbetegedés valószínűségét, tehát sportoljunk, pihenjünk eleget és kerüljük a stresszt, étkezzünk egészségesen, ne dohányozzunk és mértékkel fogyasszunk alkoholt.

Az Egészség Hídja Összefogás Egyesület egyik, fő alapító támogatója, a General Electric, felajánlotta a saját, már bevált egészségtudatossági kampányát, annak online eszközeivel együtt az Összefogás partnercégei számára. A GE korábbi anyagait (belső levelek a dolgozóknak és kvíz) felhasználva 2010-ben egy részletesen kidolgozott, professzionális webfelületet, és hírlevél-rendszert hoztunk létre. A dolgozók kéthetente kaptak leveleket egészségüzenetekkel, interjúkkal, orvosi tanácsokkal; a webfelületen pedig orvosoktól kérdezhettek, játékokban vehettek részt, szűrőállomást kereshettek, és rengeteg infirmációhoz juthattak. Idén is az online kvíz helyes kitöltői között zajlott a nyereménysorsolás, és a nyertesek a vezérigazgatókkal részt vehettek az exkluzív parlamenti zárófogadáson.

Az Egészség Hídja PartnerLánc keretében 2010-ben a 17 partnercég több százezer munkatársát és családját érte el a kampányunk üzenete.


Szeptember 26: Spar Maratonon Pink Maratonka szervezése

A Budapest Sportiroda által szervezett Spar Maratonon az egyik távot, a 3,5 km-es maratonkát 2010-ben a mellrák elleni küzdelemért lehetett lefutni. Egyesületünk az Anita Hungária segítségével kitelepült termékeinkkel, és adományok fejében értékesítettük az összefogás pólókat, karkötőket és DVD-ket, illetve a hídsétát harangoztuk be, és adatbázist építettünk. 300 db pink logózott pólót is készíttettünk a futásra. A partnerlánc tagjainak dolgozói féláron nevezhettek a futásra, illetve a Facebookon készítettünk toborzókampányt. A futást Detre Diána vezette.


Szeptember 27: Női Kosárlabda Liga Raiffeisen Bank Nyitóforduló 2010

A magyar csapatsportágakban egyedülálló módon került megrendezésre először ez az esemény, ahol a 2010/2011-es női bajnoki szezon nyitófordulója egy helyszínen, az FTC otthonában történt.
13 csapat több mint 160 női sportolója volt jelen, klubjaik támogatóival és utánpótláscsapataikkal. Az Egészség hídját még az év elején kezdte támogatni a Fradi női kosárcsapat, így erre a rendezvényre is meghívtak bennünket egy standdal, ahol szintén adományokat gyűjthettünk, értékesíthettük termékeinket és Detre Diána részvételével népszerűsíthettük az Egyesületet és a közelgő hídsétát.

Október 2: Kilencedszer is rózsaszín a híd a mellrák ellen
Már délutántól hatalmas forgatag, színpad előtt táncoló közönség, szűrések, és a mammográfiáról éneklő Olivia Newton-John. Sötétedés után pedig többezres tömeg sétált át a rózsaszínben pompázó Lánchídon, hogy kilencedszer is felhívja a nők figyelmét a mellrákszűrésen való részvétel és az önvizsgálat fontosságára.
2010. október 2-án, szombaton a Magyar Tudományos Akadémia előtti szabadtéri színpadon 15.30-tól különlegesen gazdag program várta az érdeklődőket: Zumba fittness, Dumaszínház, Szandi, Tandi Flóra, Mujahid Zoli, Varga Feri és Balássy Betty és más megasztárok, illetve a már megszokott, sétavezető Légierő Zenekar.
Idén egy díszvendég is emelte a rendezvény fényét: Olivia Newton-John, aki mellrák túlélőként a hazai kampány mellé állt jelenlétével és mell-önvizsgálati eszközével, a LivAid párnával. Az est végén ő is átsétált a hídon és bíztató szavakkal és öleléssel adott erőt az őt megszólító beteg hölgyeknek.
Nem túléltem, hanem legyőztem a rákot, azóta tudatosan és egészségesen élek- emelte ki a négyszeres Grammy-díjas énekesnő.
Elkísérte őt a rendezvényre dr. Ernie Bodai Amerikában élő magyar származású orvos is, az Olivia Newton-John nevével fémjelzett Liv Aid mell-önvizsgálati eszköz kifejlesztője.
Schmitt Pálné Makray Katalin, az Összefogás fővédnöke kiemelte, a nők a környezetükért is felelősek, hiszen anyák, nagyanyák, a családok összetartói, így emiatt sem hanyagolhatják el az egészségi állapotukat; viszont a férfiaknak is oda kell figyelni a környezetükben élő nőkre.
Egy frissen alapított díjat adott át Eleni Tsakopoulos Kounalakis, az Amerikai Egyesült Államok magyarországi nagykövete egy magyar orvosnőnek, Székely Borbálának. A díjat annak tanára, Dank Magdolna vette át.
Az eseményen részt vett a többi között a Nemzeti Erőforrás Minisztérium képviseletében dr. Páva Hanna, helyettes államtitkár, dr. Paller Judit országos tiszti főorvos Nagy Anna kormányszóvivő, Pelczné dr. Gáll Ildikó európai parlamenti képviselő, dr. Selmeczi Gabriella, képviselő, és dr. Kökény Mihály korábbi egészségügyi miniszter. Az összefogás „arcai” képviseletében Sebestyén Márta népdalénekes és Detre Diána szörf olimpikon jelentek meg, illetve több támogató művész és közéleti személyiség, többek között Ungár Anikó és Csomor Csilla.
A tájékoztatón a General Electric és az Összefogás által útjára indított, a régióban is egyedülálló Partnerlánc dolgozói egészségkampányról is szó esett, amelyben idén 17 vállalat vesz részt több mint százezer dolgozójával.
A programok mellett egy orvosi kerekasztal is összeült „A megelőzés fontossága a mellrák elleni küzdelemben” témában.

Az idei mellrákkampány egy újabb elemmel színesedett: öt híres divattervező is részt vesz az akcióban; Benes Anita, Hampel Katalin, Németh Anikó, Makány Márta és Tóth Bori. Az ő rózsaszín kollekciójuk néhány darabja felvonult a színpadon közvetlenül a séta előtt.
Az MTA előtti téren az eseménnyel párhuzamosan ingyenes szűrővizsgálatokkal, orvosi tanácsadásokkal, orvosi kiállítással és Összefogás termékek árusításával jelennek meg az Egyesület támogatói: a Pfizer, a Vöröskereszt, a Patika Magazin, a Napidoktor, a HellóBaby! Magazin, az Anita Hungária, a Roche, az Energizer-Wilkinson, a Tefál, és a Magnetbank.
Idén páratlan látványt nyújtott, amint a szintén rózsaszínben pompázó Sofitel és Lánchíd 19 hotelek, a Duna pesti és budai oldalán közrefogták a Lánchidat, amelyen 20.30kor indult a séta.
A rendezvény célja a társadalom figyelmének felhívása a mellrákszűrés és a megelőzés fontosságára, mivel az idejében felismert mellrákos megbetegedés nagymértékben gyógyítható.

Séták és egészségnapok a Rákliga helyi szervezetei és más szervezetek rendezésében, amihez a segítségünket kérték

Augusztus 13: Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat egészségnapot szervezett az újszentmargitai lakosok számára. A szervezésben a miskolci Rákliga vett részt.

Szeptember 24: Győrben megszervezték az Összefogás hídsétát és az azt követő szimpóziumot

Szeptember 27: miskolci séta a miskolci Rákliga szervezésében

Október 2: Nyíregyháza, séta a Megyeháza előtti téren a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding Nonprofit Zrt.

Október 29: Nők Egészségnapja, Sopronkövesd, a Védőnői Ellátás szervezésében


Október hónapban Sofitel akció

A Sofitel Budapest Chain Bridge szállodát október hónapban rózsaszín fénnyel világították meg, a mellrák szűrésre való figyelemfelkeltés céljából.


November 5: Tefal főzés a mellrák ellen
Az Összefogás az Egészségért a Mellrák Ellen Egyesület és a Tefal Táplálóan és Ízletes programja a mellrák veszélyeire, a rendszeres szűrés és az egészséges táplálkozás fontosságára hívta fel a figyelmet mellrák elleni főzőprogramjával, mely a MOM Park beli Home&Cook boltban került megrendezésre Ungár Anikó, Csomor Csilla és Sütő Enikő jelenlétében.
Az ingyenesen látogatható főzésen a hírességek a Tefal Táplálóan és Ízletesen programjához tartozó ActiFry készülékben, csupán egy kanál olaj hozzáadásával készítettek sült krumplit, a pároló funkciójú VitaCuisine-ban pedig zsiradék hozzáadása nélkül pároltak vegyes zöldséget az érdeklődőknek.

A Tefal gépekben készült finom falatok mellett a vendégek a Tefal és az OÉTI közös kiadványával, a Dióhéj egészségfüzettel is gazdagabbak lehettek, mely az egészséges táplálkozás alappilléreit tárja fel a családok számára, a gyerekekhez és a szülőkhöz egyaránt szólva.

November 17: PartnerLánc zárófogadás a Parlament Vadásztermében
A 2010-ben második alkalommal megszervezett PartnerLánc dolgozói egészségprogramban és annak nyereményjátékában 17 cég vett részt, melynek nyerteseit és a cégek vezetőit egy exkluzív fogadáson láttuk vendégül a Parlament Vadásztermében november 17-én. A nyertesek az Egyesület fővédnökétől, Schmittné Makray Katalintól vehettek át egy elismerő oklevelet. A rendezvényen beszédet mondtak Schmittné Makray Katalin, Körtvélyes Éva és Szabó Eszter.
Az eseményen részt vettek az Egyesület alapítótámogató szervezetei képviseletében Rózner Klára, Mikéné Bodor Mária, Demeter Jolán, prof. dr. Simon Tamás és dr. Vass László. Az ÁNTSZ-t dr. Szabó Enikő, helyettes országos tisztifőorvos képviselte. Az "arcok" közül Galambos Erzsi, Detre Diána és Sebestyén Márta, a támogató hírességek közül pedig Sütő Enikő és Tallós Rita.
A résztvevő cégek: BROKERNET Csoport, Budapest Bank, Egis, Elektrolux, Erste Bank, GE, GSK, Janssen-Cilag, Johnson&Johnson, Magyar Telekom, MKB Bank, Morgan Stanley, OTP Bank, Pannon Lapok Társasága, Siemens, Spar és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding Nonprofit Zrt.

Segítőink, partnereink

Békássy Petra, korábbi ügyvezető 2010 márciusában felbontotta a szerződést az Összefogással, majd júniusban PR ügynöksége, az OscarCom is szerződést bontott. Az ügyvezetést és PR feladatokat a Konart Service vette át, Nagy Andrea vezetésével.

Köszönetünket fejezzük ki dr. Vass Lászlónak, aki a szakmai munkát készíti elő és felügyeli. Tóth Zsuzsa és az Anita Hungária munkatársai különösen sokat segítettek, hogy minden rendezvényen meg tudjon jelenni az Összefogás.

Önkéntes segítőink, Adamikné Kovács Katalin, Lois Réka, Magyar Boglárka, Wahr Nóra, Éliás Krisztina, Jó Marianna, Pékné Antal Emese és Kovács Judit számos alkalommal segítették munkánkat, köszönjük !

Tagszervezeteink közül az Egészséges Településekért Alapítvány, a Magyar Rákellenes Liga, a Rák Ellen az Emberért a Holnapért Alapítvány különösen sokat tett annak érdekében, hogy munkánk kiteljesedhessen vidéki rendezvények irányába is. Nagyon köszönjük a támogatásukat !


Kommunikáció

Az Összefogásnak sikerült több médiummal is szoros együttműködést kialakítani a 2010-es év folyamán. Kiemelt médiatámogatónk a Patika Magazin lett, amely egész év során folyamatosan jelentetett meg interjúkat, hirdetéseket és információkat az Egyesülettel kapcsolatban. A partnerlánc orvosi tartalmának felelőse a Napidoktor.hu volt. Ezen kívül kiemelt felületet kaptunk többek között az RTL Klubon, a Duna Televízióban, a Metropolban, a Magyar Nemzetben, a Hír Televízióban, a Lánchíd Rádióban és a Pannon Lapok Társasága alá tartozó dunántúli megyei napilapokban.

Márciusban Twitter és Facebook profilt és rajongói oldalt is nyitottunk az Összefogásnak, amelyek mára 5000 és 6000-es táborrá duzzadtak, és kiváló kommunikációs csatornaként és adatbázisként szolgálnak.

Összefoglaló az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen Egyesület 2011. évi tevékenységéről


2011-es események, kampányok

  • Év eleje: új kampányarcok

Az Egyesület munkáját 2011 tavaszától két új híresség segíti, Tóth Gabi, énekesnő és Ungár Anikó, bűvész személyében. Ők Dobó Kata és Galambos Erzsi művésznők helyét veszik át a tavaly csatlakozott Detre Diána, szörf olimpikon és Sebestyén Márta, népdalénekesnő mellett.

Ungár Anikó nem új az Egyesület életében, már sok éve segíti önkéntes munkájával a mellrák elleni küzdelmet, és rendszeresen átsétál a rózsaszínre világított Lánchídon októberenként és lelkes önkéntese volt az egyesületnek éveken keresztül.

Tóth Gabi, énekesnő, a négy arc közül a legifjabb, nagy örömmel vállalta a felkérést, és ezzel együtt azt a hálás feladatot, hogy személyén keresztül minél több fiatal minél korábban elkezdjen foglalkozni a betegség megelőzésével és felismerésével. Az énekesnő csatlakozása a kampányhoz nagy lépés volt a fiatalok felé nyitásban, tekintettel, hogy a mellrák egyre több 20-30 körüli nőt is támad, így különösen fontos az ő mozgósításuk. Tóth Gabi a tizenéveseket is eléri, ami az egyesület egészségtudatossági nevelő szerepével kitűnően egybevág.
Az új kampányfotó és a hír az egész médiát bejárta, számos interjú, kapcsolódó anyag jelent meg a két híresség új szerepvállalásáról.


 

  • Március 8: Nőnapi Zumba flash mob a Bazilika előtt

Mivel a mellrák kampányt évek óta szerettük volna kétpólusúvá tenni az év során, így a tavaszi időszakban a nőnaptól anyák napjáig terjedő időszakra szerveztük a kampány első pillérét az őszi mellett. Ennek nyitóeseménye volt egy Zumba flash mob, amit a Bazilika elé szerveztünk nőnapra. Kora délután 15 zumbás táncolt Egészség Hídja feliratú rózsaszín pólókban 20 percen keresztül, amihez több járókelő is csatlakozott.

 

  • Március 24: Minyon Bár, Pink Night, arcbemutató parti

Az új arcokkal első ízben március 24-én este, a VI. kerületi Minyon Bárban találkozhat a közönség a Pink Night-Sztárok és civilek a mellrák ellen partin, ahol sok más híresség társaságában bárki csatlakozhatott a mellrák elleni küzdelemhez. A csak erre az estére rózsaszínre világított Minyon Bár rózsaszín koktélokkal és rózsaszín minyonnal készült. A rendezvényen megjelent Tóth Gabi és Ungár Anikó, akiket a Juventus műsorvezetője, Pordán Petra mutatott be a közönségnek, de részt vett Kozma Orsi, Ábel Anita és Vásárhelyi André is a partin. A tombolán a Sigomonta Jewellery ajánlott fel egyedileg gyártott pink karkötőket a nyerteseknek és a hírességeknek.

 

  • Március 30: Koktél fogadás az Ernst Galériában

Az Egészség Hídja egy zártkörű koktélfogadást szervezett a belvárosi Ernst Galériában a legközelebbi vállalati és művésztámogatóknak, női nagyköveteknek és a média munkatársainak, akik évek óta velünk és a mellrák ügyéért dolgoznak. Körtvélyes Éva köszönetet mondott a résztvevőknek eddigi munkájukért és segítségükért, és mindenkit arra kért, hogy a továbbiakban is támogassák az egyesület célkitűzéseit.

 

  • Április: az Egészség Hídja kampányfilmjének elkészítése

Sebestyén Márta elvállalta, hogy szerez egy dalt, amit az egyesület használhat hivatalos televíziós és rádiós spotként a továbbiakban. A 30 másodperces kisfilm a hídséták vágóképeiből állt össze, az énekesnő pedig felénekelte és a zenei aláfestést is adta hozzá, majd a szöveget is ő mondta fel. A kisfilm lett a 10. lánchídi séta és az adó 1% kampány hivatalos televíziós és rádiós spotja, illetve a web2-es felületeinken is ezzel kampányoltunk.

A filmben elhangzó új üzenet - Ugye van egy fontos nő az Ön életében is? – az elérendő célcsoport bővítését szolgálta; azaz mindenkinek szívügye kell, hogy legyen a mellrák elleni küzdelem, hiszen ha felesége, lánya nincs is mindenkinek, de anyja, nagyanyja van.

 

  • Június 2: CSR Piac a Millenárisban, Egészség Hídja-GE közös stand

A General Electric meghívta az egyesületet egy közös standon való megjelenése a 2011-es CSR piacra, ahol a nagyvállalatok és a civilek találkoznak. Az egész napos kiállításon és rendezvényen bemutatkozott az egyesület, több nagyvállalattal épített kapcsolatot, és Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettesnek is bemutatta röviden tevékenységét a média jelenlétében.

 

  • Június 25: Holmes Place egészségnap

A Gozsdu Udvarban lévő fitness és egészségközpont, a Holmes Place egy egész napot szánt az Egészség Hídjának júniusban, amikor is egy nyílt nap keretein belül meghívták Ungár Anikót és Detre Dianát, az egyesület két arcát egy beszélgetésre és egy-egy edzésen való részvételre. Ungár Anikó pilates edzésen vett részt, Detre Dia pedig fitness jógán.

 

  • Szeptember 6: A Nagy mell-kis mell-nincs mell kampánnyal elindul a 10. lánchídi séta

Az Egészség Hídja Facebook oldalán a közösségépítés, és a híradás mellett a mellrákos betegek és túlélők is platformot találtak. Több beszélgetés, egymás segítése és ezen keresztüli kapcsolatok alakultak ki az elmúlt két évben, amióta egyre nagyobb közösség követi figyelemmel a munkánkat. Több mellrák túlélő is jelentkezett, hogy segítenének a kampányban, az egyik leglelkesebb és legnagyobb hatást gyakorló túlélő a most 34 éves Kozó Liza lett, aki a 28 évesen esett át a betegségen. Személyes története, pozitív életszemlélete és hatalmas elkötelezettsége a mellrákban szenvedő nők lelki támogatása mellett meggyőzött minket arról, hogy helye van az egyesület kampánymunkájában; sokkal hitelesebb lesz egy civil túlélő szájából hallani az üzeneteket, mint sok esetben egy hírességéből. Fiatalos lendülete és energiája ezzel együtt tovább segített minket a fiatal korosztályok elérésében is.

Felkértük, hogy vegyen részt a jubileumi séta előkampányában egy fotózáson Tóth Gabival és Ungár Anikóval, amelyben rózsaszín szalaggal kötöttünk melltartó formát a hölgyek melle köré, a szlogen pedig a következő lett: Nagy mell-kis mell-nincs mell – Neked mi fontos?

A kampányfotó bejárta a médiát, sok helyütt nem kis megrökönyödést és vitát kiváltva a sokkoló megoldás miatt, de összességében nagyon nagy sikert aratott. Ennek is köszönhetjük, hogy a 2011-es évben a korábbinál sokkal több fiatal jelent meg a hídsétán és egyre többen érdeklődtek közülük a téma iránt a kiállítóknál.

 

  • Szeptember 20: X. Lánchídi Séta sajtótájékoztató

A 10. alkalommal megrendezett lánchídi séta sajtótájékoztatójára az I. kerületi Baldaszti’s Bisztróban került sor szeptember 20-án. Körtvélyes Éva bejelentette, hogy 2011-ben is Schmittné Makray Katalin fővédnöksége alatt rendezzük meg a sétát október 2-án Magyar Tudományos Akadémia előtti szabadtéri színpadon 18 órától. A programokat ismertetve elmondta, hogy a Zumba fittness flash mobot szervez, amihez csatlakozhat minden zumbarajongó, lesz jeltánc, megjelennek a Dumaszínház humoristái, és a korábbi évekhez hasonlóan számos neves énekes és előadóművész lép fel a bő kétórás színpadi összeállításban. Emellett a korábbi évekhez hasonlóan lesznek szűrések – többek között a Patika Magazin jóvoltából -, önvizsgálat-tanítás, tanácsadás az Anita Hungária munkatársainak segítségével.

Körtvélyes Éva bemutatta az egyesület új aktivistáját, Kozó Lizát, aki 28 évesen szembesült a mellrákkal és túlélőként arcát adta az idei hídsétára készült – hazánkban egyedülálló - „Nagy mell - kis mell - nincs mell – Neked mi fontos?” kampányhoz Tóth Gabi és Ungár Anikó mellett. Liza elmondta: saját példájával szeretné a fiatalok és minden korosztály figyelmét felhívni arra, hogy a rák nem válogat fiatalok és idősek között, ugyanakkor az ő esete azt is mutatja, hogy fel lehet épülni és lehet teljes életet élni.

Közel 5%-kal több behívott nő ment el mellrákszűrésre 2011-ben, mint a korábbi években, így ma az országos átlag kb. 46% - mondta dr. Paller Judit, megbízott országos tiszti főorvos, majd hozzátette, hogy még mindig hatalmas különbségek vannak az egyes megyék között. A tiszti főorvos hangsúlyozta: a szűrés egészséges embereknek szól, ezért kell rendszeresen elvégeztetni, hogy mindig egészségesen is távozzunk.

Dr. Balogh Mária, a Janssen-Cilag kommunikációs menedzsere elmondta, a gyógyszergyártó cég mint az Egyesület egyik alapító támogatója annak ellenére tart ki a mellrák elleni küzdelem mellett, hogy nincs ilyen típusú készítménye, de vállalati szinten is nagyon fontosnak tartják az ügy támogatását

A híd rózsaszín kivilágításáért felelős GE Healthcare képviseletében Herenyik Ildikó, technológia fejlesztési menedzser egy mellrák ellenes innovációs versenyre hívta fel a figyelmet, amelyre hazai kutatócsoportok és cégek jelentkezését várják. Bejelentette az idei Partnerlánc dolgozói egészségkampány indulását is, melyet az Összefogás a GE-vel közösen indított el három éve, és ma már közel 20 cég, több mint 100 ezer alkalmazottjával vesz részt benne a dolgozók egészségtudatosságának javítása érdekében.

A mellrák kampány fontos részét képezik idén is az egyesület partnereinek rózsaszín termékei, amelyekkel a minél szélesebb réteg elérése a cél. Ebben az évben a Fiskars limitált szériás rózsaszín ollókkal támogatja az Egyesület munkáját; a Skiny rózsaszín alsónemű-szettel; a Vileda pedig rózsaszín gyorsfelmosóval és hozzátartozó csavarókosaras vödörrel.

A színpadi programok és a Hotel Sofitelben tartandó fogadás után a híd tizedik alkalommal rózsaszínbe, és 20 óra után indul a séta a pesti oldalról. A Clark Ádám téren a Főkertnek köszönhetően szalag alakú rózsaszín virágágyat ültetettek az Egyesület arcai, Detre Diána, Tóth Gabi, Sebetyén Márta, Ungár Anikó a sajtótájékoztatót követően, amelyet a séta idejére gyertyákkal világítottunk meg.

 

  • Október 2: X. jubileumi rózsaszín lánchídi séta

Ragyogó napsütésben ünnepelte 10. születésnapját az Egészség Hídja Összefogás Egyesület a Lánchíd mindkét oldalán október 2-án, vasárnap délutántól. A tizedszer rózsaszínbe borult Lánchídon átvonuló többezres tömeg ismét a szűrések fontosságára és a megelőzésre hívta fel a figyelmet.

Az egyik legnagyobb eredményünk, hogy végre nem tabu téma a mellrák, mint 10 évvel ezelőtt és ebben a médiának hatalmas szerepe van– fogalmazott Körtvélyes Éva, az Összefogás elnöke a Hotel Sofitelben tartott sajtótájékoztatóval egybekötött fogadáson, ahol részt vettek az Egyesület arcai, támogatói és alapítói.

Tóth Gabi a fiatalok eléréséről beszélt, ami idén különösen jól sikerült; a fiatalabb célcsoporttal rendelkező médiumok és a közösségi média bevonásának köszönhetően az idei rendezvényen túlnyomórészt fiatalabb korosztályok vettek részt és sétáltak.

Detre Diána a sport fontosságát hangsúlyozta, Ungár Anikó a hírességek kötelező kiállását az ilyen típusú kezdeményezések mellett, míg az egyesület legrégebbi arcaként részt vevő Sebestyén Márta a pozitív gondolkodás és a dalolás stresszoldásra gyakorolt jótékony hatását emelte ki.

Dr. Vass László, az egyesület főtitkára hatalmas eredménynek nevezte, hogy csupán egy év alatt sikerült 5%-kal megnövelni a szűréseken való részvételi arányt, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 40 000-rel több hölgyet szűrtek.
Vincze Rita, a hídkivilágításért felelős GE Healthcare közép-európai regionális igazgatója örömét fejezte ki, hogy a GE egy ilyen úttörő kezdeményezés mellett áll már 10 éve.

A téren a látogatók szűréseken, és különböző aktivitásokon vehettek részt délután 5 órától: a Vöröskereszt vérnyomást, pulzusszámot, illetve testzsírmérést és diatetikus tanácsadást végzett, az Amoena és az Anita Hungária tanácsadást és önvizsgálatot tanított, a Patika Magazin vércukorszintet mért. A Magyar Posta mellrák ellenes bélyegeket árult, a Vileda fotófallal és játékokkal érkezett, a GE kvízt töltetett ki, a Skiny pedig a helyes melltartó méret megválasztásában adott tanácsokat. Berkes Gabriella, musical énekesnő és pszichológus „lelkiző sarkát” idén is nagy érdeklődés kísérte.

Délután 17 órától a Magyar Tudományos Akadémia előtt gyülekeztek az érdeklődők, majd 18 órától kezdetüket vették a színpadi programok. A Zumba fittness flash mobot szervezett, láthattak jeltáncot és mellrák túlélők hastánc előadását.
A Dumaszínházat Szente-Veress Adrienn képviselte, majd ezt követően könnyűzenei előadók léptek színpadra: Tandi Flóra, Kovácsovics Fruzsina, Kozma Orsi, Vásáry André és Tóth Vera.

A sétán részt vett Schmittné Makray Katalin, az Egyesület fővédnöke, Dobó Kata, az egyesület korábbi „arca”, Kozó Liza, mellrák túlélő, a „Nagy mell - kis mell - nincs mell – Neked mi fontos?” plakátkampány arca, Sütő Enikő, modell, Tóth Gabi nővérével, Tóth Verával sétált, illetve Zsadon Andrea és Szolnoki Tibor is csatlakoztak, csak úgy, mint az idei Miss World Hungary, Szunai Linda.

A Clark Ádám téren a Fiskars mellrák ellen kiadott rózsaszín ollóival szalagot vágtak át az arcok, a Főkertnek köszönhetően pedig a szalag alakú rózsaszín virágágyat erre az estére születésnapi tortaként 10 gyertyával díszítettek fel, amit az egyesület alapítói, arcai és támogatói gyújtottak meg. A résztvevő tömeget egy flash mobra is mozgósították a szervezők: szalagalakzatba összeállva rózsaszín lapokat tartottak a fejük fölé.
A híd két oldalán idén is rózsaszín világítást kapott a Lánchíd 19 design hotel és a Hotel Sofitel, mely utóbbi egész októberben pinkben pompázott.

 

 

  • Szeptember 27-november 30: Partnerlánc dolgozói kampány

2011-ben harmadik alkalommal szerveztük meg a GE-vel az immáron jócskán kibővített dolgozói egészségkampányt, a Partnerláncot. 2010-ben egy professzionálisan kidolgozott kampányt készítettünk az előző évi pilot projecthez képest, amelyhez
akkor 17 cég csatlakozott: BROKERNET Group, Budapest Bank, Electrolux, Egis, Erste Bank, GE, GSK, Janssen-Cilag Kft., Johnson & Johnson, Magyar Telekom, MKB Bank, Morgan Stanley, OTP Bank, Pannon Lapok Társasága, Siemens, Spar Magyarország Kft, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding Nonprofit Zrt.

2011-ben szintén bővül a résztvevő vállalatok köre, így lett partnerünk az ABB, a Cisco Magyarország, a Coca-Cola, a Flextronics, a GDF SUEZ és az Unicredit Bank. Ettől az évtől a kampányt sikerült több támogató és segítő cég és szolgáltatás bevonásával interaktívvá és igazán kreatívvá kidolgozni; a dolgozók több nyereményjátékban, programban és szolgáltatásban is részt vehettek: voltak egészségi állapot-felmérések (hőkamerás egészségfelmérés és antioxidáns mérés), munkahelyi jóga és fitness óra, fotópályázat, receptverseny (a nyertesek december 7-én Gianni Annonival elkészíthették a munkájukat az Essencia Főzőiskolában), ’Egy szállal kevesebb’ - dohányzás ellenes kampány (a kihelyezett ládákba egy-egy szál cigarettát kellett dobniuk a dolgozóknak, amikből a WAMP művészei cégenként installációkat készítettek).

A kezdeményezés beleillik a cégek CSR tevékenységébe, mivel egy teljesen kidolgozott egészségügyi know-how-t bocsátunk a rendelkezésükre, így a programhoz való csatlakozással a vállalatok bizonyítják, hogy felelősséget vállalnak dolgozóik egészségi állapotáért. A résztvevő cégek készen kapnak egy kidolgozott munkavállalói
egészségtudatossági kampányt, amely egyszerre online és offline felületeken, ill. a dolgozókat közvetlenül is bevonva több célt is szolgál:

  • A kampány növeli a munkavállalók egészségtudatosságát, hiszen a mellrákkal kapcsolatos üzenetek mellett nagy hangsúlyt kap az egészséges életmód, amellyel jelentősen csökkenthető a civilizációs betegségek kockázata
  • A dolgozókon keresztül közvetlen környezetükre (család és barátok) is hatással lehetünk, ezáltal a társadalomnak egy jelentősebb rétegét szólíthatjuk meg
  • Nő a dolgozói lojalitás és a cég társadalmi megbecsülése
  • Javul a multinacionális vállalatok megítélése
  • A magas szintű kormányzati és szakmai NGO részvételnek köszönhetően kapcsolatépítési lehetőséget kínál a cégvezetők számára.

A kéthónapos kampányhoz egy webfelületet készítettünk, amelyre minden dolgozó beregisztrálhat és számos információhoz juthat a betegségről, a gyógyulásról, a megelőzésről, és egyéb hasznos forrást érhet el, pl. szűrőállomást kereshet, játékokban vehet részt, illetve egy egészség totót is kitölthet. Kéthetente e-mail teasereket
kaptak a dolgozók, amely az aktuális egészségüzenetet tartalmazta orvosi tanáccsal, egy-egy interjúval az arcokkal, fővédnökkel, és az éppen soron következő rendezvényre, akcióra való felhívással.
December 8-án a szokásos parlamenti fogadással zártuk le a kampányt, ahol a totó nyertesei, a cégek vezetői, az egyesület civil alapítói, a politikai és a diplomáciai elit, illetve a hírességek találkoztak egymással. Schmittné Makray Katalin, az Egyesület és a kampány fővédnöke elismerő oklevélben részesítette a cégek nyerteseit.
Célunk, hogy folyamatossá tegyük a kampányt, egész évben csatlakozhatnak a cégek ugyanezekkel a kondíciókkal, majd év végén minden korábbi résztvevőnek megszervezzük a parlamenti fogadást.

 

  • Október 10-30: IVLP program keretében USA tanulmányút

Az Amerikai Nagykövetség és az Amerikai Külügyminisztérium IVLP (International Visitor Leadership Program) keretén belül a mellrák témakörre az egyesület ügyvezetőjét, Nagy Andreát jelölte. Az egyhónapos amerikai tanulmányút alatt a világ 43 országából érkezett orvosokat, PR-és marketing szakembereket elvitték New Yorkba, az Avon sétára és konferenciára, Washingtonba, Seattle-be, Minneapolisba és Louisville-be, ahol kórházakat, kutatóközpontokat, konferenciákat, és kampányközpontokat látogattak végig. Közben több ízben is volt alkalom bemutatni a hazai mellrák kampányt és a magyarországi helyzetet és eredményeket. Az út végén a résztvevők kezdeményezték egy nemzetközi petíció aláírását, amelyben javasolják, hogy a mellrák egyre vészesebb terjedése miatt az egyes kormányok egészségügyi tárcái kiemelt helyen kezeljék a betegség prevenciós részét, illetve a gyógyítás és a felismerés fázisaira is nagyobb forrásokat fordítsanak. A petíciót minden résztvevő ország képviselője aláírta.

Az USA-ban szerzett metodikai és fejlesztési tapasztalatok mellett az egymástól szerzett kampányötletek is nagy segítségünkre voltak: a kanadaiaktól egy középiskolai kampányt vettünk át, amelynek átdolgozása és honosítása folyamatban van. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal már megkezdődtek a tárgyalásaink, és az egészségügyi és oktatási oldalról is támogatásukról biztosították az egyesületet. Ehhez EU-s pályázatokon kell az egyesületnek indulnia és azt követően kezdődhet a kapcsolódó anyagok legyártása.

 

  • Egyéb rendezvények és séták az Egészség Hídja bevonásával (az arcok és az Anita Hungária bevonásával)
  1. Február 4: Szolnok, Tiszavirág Hídséta a rák világnapján
  2. Május 10: Szegedi Egészségmegőrző Nap
  3. Május 15: Pécs, ANK Egészségnap (Sebestyén Márta és Kozó Liza beszélgetésen való részvétele, Anita Hungária részvétele)
  4. Május 29: SOTE Általános Orvostudományi Kar Radiológiai és Onkoterápiás Klinika: Nyílt nap az emlőrákról (Ungár Anikó és az Anita Hungária részvételével)
  5. Szeptember 25: Nyíregyháza, Szív Világnapja, a Nyíregyházi Egészségügyi Holding Nonprofit Zrt. szervezésében (Körtvélyes Éva egészség nagykövet)
  6. Október 1: Hatvani séta
  7. Október 5: Mosonmagyaróvár, Lajtahídi séta
  8. Október 8: Székesfehérvári séta (Sebestyén Márta részvételével)

 

  • Kampányok

Fiskars rózsaszín kisolló:
A Fiskars elkötelezett híve az egészséges, fenntartható életmódnak. A Fiskars Finnországban évek óta együttműködik a Finn Rákellenes Alapítvánnyal és 2005 óta segíti adományokkal a mellrák elleni küzdelmet a Finn Pink Ribbon kampányhoz csatlakozva. A Fiskars magyarországi leányvállalata is csatlakozott ehhez a kampányhoz a 2006-os évhez hasonlóan, ezért 2011-ben is szívesen állt a 10 éves Egészség Hídja Összefogás program mellé.

Az Egészség Hídja Összefogás egyik támogatójaként a Fiskars limitált kiadású összecsukható rózsaszín ollóval támogatta az összefogást, ezzel segítette a figyelemfelhívást a mellrák megelőzésének fontosságára és a szűrővizsgálatok szükségességére. Ezért minden, általa eladott, limitált kiadású olló árának 10%-val támogatta az Egészség Hídja Összefogás Egyesületet. A rózsaszínben pompázó ollók szeptembertől kaphatóak a hipermarketekben, barkácsáruházakban, az OMV benzinkutakon és a Magyar Posta Hivatalaiban is.

A 2011-es lánchídi séta indulásakor a Fiskars magyarországi igazgatója a Lánchíd budai hídfőjénél egy rózsaszín szalagot vágott át az egyesület arcaival és fővédnökével. Az arcok a kisollókat a médiában és a saját felületeiken is promocionálták, illetve több további rendezvényen is azzal jelentek meg.
A kampány 2012-ben is folytatódik több árusítóhely bevonásával.

Vileda rózsaszín felmosó szett
2011-ben a Vileda egy különleges gyorsfelmosó szettet alkotott. A szett a Vileda 3Action nyeles gyorsfelmosó és hozzá tartozó Vileda Supermop vödör csavarókosárral, a legnépszerűbb Vileda termékek egyike, melyek az akcióra különleges, a mellrák elleni küzdelem jelképévé vált színben, rózsaszínben kaphatóak. A limitált kiadású Pink Vileda gyorsfelmosó szett elérhető volt az Auchan, Tesco, Cora, Interspar, Spar, Metro, Baumax, OBI, Praktiker, Bauhaus, Kika áruházakban.

Skiny Pink Motion fehérneműszett
A Skiny a Huber Holding, nagy múltú osztrák fehérneműgyártó cégcsoport tagja, mely felelősséget érez vásárlói irányában, ezért sok olyan terméket gyárt, ami természetes alapanyagból készül és rendkívül kényelmes viselet.
Ezt a filozófiát követve került gyártásra a „Pink Motion” fantázia nevű széria, mely kifejezetten arra a célra jött létre, hogy felhívja a figyelmet a megelőzésre és az ebből befolyó összegből pénzzel is támogassa a mellrák elleni harcot.
A fehérneműszett kapható volt az összes Skiny márkaboltban: Budapesten az Árkád Örs vezér téren, a Duna Plazában, a Stop.Shop Hűvösvölgy-ben, illetve vidéken a győri Árkádban, a debreceni Fórumban és a Szeged Plazában.
Ungár Anikó egy promóciós akció keretein belül a hídséta előtt az Örs vezér téri Árkádban árulta a terméket és beszélgetett a vásárlókkal a helyes melltartóhasználatról.

Magnetbank Közösségi Adományprogram:
A Magnetbank 2010-es sikeres akciója után 2011-ben is felvette listájára az egyesületet, mint az ügyfelek által opcionálisan választható civil szervezet, amelynek az éves hozam 10%-át felajánlhatja a bank ügyfele. Mivel a választható civil szervezetek száma megsokszorozódott, így ebben az évben 300.000 Ft-ot sikerült összegyűjteni számunkra.

Napi deal karácsonyi adománygyűjtés: az oldalon bizonyos megvásárolt termékek után 1 hónapig felajánlható volt 100 Ft az egyesületnek

Silwear üzletnyitó pink akció:
A Mamut 1. üzletház magasföldszintjén szeptember 25-én nyitott meg a Silwear nemzetközi divatékszer bolt, amelynek megnyitójára az egyesület arcait is meghívták., mivel a mellrák elleni küzdelem jegyében egy teljes hónapig a bevétel 10%-át az Egészség Hídja Összefogás Egyesület javára ajánlotta fel. A nyitó ünnepségen részt vett Ungár Anikó és Detre Diána.

Új Egészség Hídja képeslapok a BROKERNET támogatásával
2011-ben a BROKERNET azzal támogatta munkánkat, hogy 5000 db képeslapot tervezett és nyomtatott az egészségüzenetekkel és az új arcokkal. Rendezvényeinken és a más eseményeken ezzel jelenünk meg, nagyban megkönnyítve ezzel a kommunikációt.

Egyéb támogatók
A 2011-es hídséta a fenti támogatók mellett az alábbi szponzorok támogatásával valósult meg:

  • GE Healthcare
  • Janssen-Cilag
  • Roche
  • Magyar Telekom
  • Anita Hungária (felvilágosító tevékenység)
  • Sofitel (fogadás helyszín)
  • Baldaszti’s Bisztró (sajtótájékoztató helyszín)

Média
A média támogatása minden kampányunk elengedhetetlen feltétele, 2011-ben is számos médiapartnerrel dolgoztunk együtt, hogy minél nagyobb célcsoporthoz jussanak el az üzeneteink. A közösségi média bevonásával a fiatalabb korosztályokat is kiválóan elértük, és talán ez is hozzájárulhatott ahhoz a látványos eredményhez, hogy a hídséta korcsoportos összetétele sokat fiatalodott a korábbi évekhez képest. A Rise Fm 2 héten át napi hétszer adta le a spotunkat, ami szintén nagy segítséget jelentett a fiatalok elérésében. Támogatott bennünket az MTVA, a Juventus Rádió, az RTL Klub, a TV2, Lánchíd Rádió, a HírTV, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Patika Magazin, és a Pannon Lapok Társasága Kiadó.

A Nők Lapja szeptemberben a hídséta előtt egy 4 oldalas anyagot szánt az egyesület munkájának; interjúkat készítettek az egyesülethez kapcsolódó hölgyekkel: Körtvélyes Évával, Szabó Eszterrel (GE kommunikációs igazgató), Balogh Máriával (Janssen-Cilag kommunikációs igazgató), Tóth Gabival, Sebestyén Mártával, és Kozó Lizával, akikről fotósorozat is készült. Dr. Vass László, főtitkár pedig egy egyoldalas interjú készült az elért eredményekről.

A Marie Claire magazin októberi számában a mellrák ellen kampányolt, és hívta fel egy fotósorozattal a nők figyelmét a megelőzés és a szűrővizsgálatok fontosságára. 8 híres magyar nő, Dobó Kata, Zséda, Ebergényi Réka topmodell, Tóth Gabi, Udvaros Dorottya, Pálinger Katalin kézilabdakapus, D. Tóth Kriszta és Fejős Éva író, újságíró csatlakoztak a jó ügyhöz. A hírességek nemcsak fotójukkal, hanem jó tanácsaikkal is igyekeznek segíteni.

Hírlevél adatbázisunkat folyamatosan bővítjük; 2011-re csaknem 10.000 e-mail címre jutottak el a levelek a kampányhíreinkről, termékeinkről és az egészségüzeneteinkről.

Összefoglaló az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen Egyesület 2012. évi tevékenységéről

2012-es események, kampányok

  • Január 18: CSR meeting-LinkedIn

Civil szervezetek és vállalatok találkozóját szervezték egy előadás keretein belül, amelyen a GE részéről Szabó Eszter a cég kiemelt partnereként és CSR programjaként beszélt az Egészség Hídja kampányáról. Az Egészség Hídja részéről Nagy Andrea mutatta be a programot röviden. A rendezvény a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról szólt, ezen belül az egyesület a részt vevő vállalatok az egész magyar lakosság egészségügyi attitűdváltásra vonatkozó törekvését emelte ki. Lehetőség nyílt néhány új potenciális cég képviselőjének bemutatkozni és esetleges együttműködésről szót váltani.

 

  • Március 5-11: World Class Fitness nőnapi hete

A mellrák kampány tavaszi – nőnaptól anyák napjáig – tartó időszaka 2012-ben május végéig tartott, és a World Class Fitness klub nőnapi meglepetésével kezdődött. A fitness klub már korábban is volt partnerünk, a PartnerLánc programon belül, amikor edzőket küldött ki cégekhez órákat tartani, illetve nyereményjátékokhoz ajánlott fel próbabérleteket. Most meglepetésprogramokat szervezett a tagoknak és új vendégeknek, és az egy hétig tartó akció jegybevételeit felajánlotta az egyesületnek.

 

  • Március 6: A fejlődés mozgatórugói-sajtóreggeli

Az Egészség Hídja és a GE közös sajtóreggelit szervezett a Baldaszti’s Bisztróban egy szűk körű szaksajtónak az egyesület eddigi társadalomformáló szerepéről és a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról. Az Egyesület részéről Körtvélyes Éva, dr. Vass László, dr. Berkes Gabriella és Kozó Liza vettek részt, a GE-t pedig Gábor Zoltán és Vincze Rita képviselték. A beszélgetésen szóba került a PartnerLánc dolgozói kampány és a rózsaszín lánchídi séta, illetve ezek társadalmi tudatformáló hatásai az elmúlt 10 évben.

 

  • Áprilistól: folytatódik a Fiskars rózsaszín ollós kampánya

A Fiskars 2011-ben adta ki limitált szériás összecsukható rózsaszín kisollóját. A készlet nem fogyott el az őszi kampányidőszakban, így 2012. áprilistól kibővített hálózaton keresztül (CBA, Magyar Posta, OMW kutak, barkács áruházak, Office Depot, Auchan, stb.). A Fiskars kommunikációs ügynökségével közösen nyereményjátékot szerveztünk, amihez az arcainkon kívül Baronits Gábor színész, és Gianni Annoni étteremtulajdonos-műsorvezető is csatlakozott. A boltokban és a csomagoláson feltüntették az ő arcaikat is, és három szerencsés nyertes, akik a vásárolt termékkódot visszaküldték egy közös vacsorát nyerhettek az arcokkal a Hotel Sofitel Páris Budapest Éttermébe. A nyereményjáték december 31-ig tartott, a vacsorákat pedig 2013 év elején szerveztük meg a nyerteseknek.

 

  • Május 12: Mammut - májusi egészségnapok

A Mammut II bevásárlóközpont tavaszi egészségnapokat szervezett május 3-12 között. Több cég végzett termékbemutatókat, tanácsadásokat, köztük az Egészség Hídját képviselve az Anita Hungária is, akik a megfelelő melltartóválasztásról és a mellönvizsgálatról adott tanácsokat az érdeklődő nőknek.

 

  • Május 27: Lovaspóló Kupa- Pink Póló

A Magyar Póló Klub évente megszervezi a Diplomata Kupát a festői Váli völgyben, amelyen nemzetközi lovaspóló csapatok csapnak össze. A 2012-es kupán a mellrák elleni jótékonykodás jegyében egy kijelölt asztalhoz keltek el jegyek, amellyel az Egészség Hídját támogatták a nézők. Körtvélyes Éva, az egyesület elnöke fogadta az asztalnál a hazai és külföldi üzletembereket, hírességeket, akik jelenlétükkel hozzájárultak kampányaink megvalósításához adományaikkal.

 

  • Tavasztól őszig: fundraising, kampány előkészítők, támogatói tárgyalások
  1. 1% kampány: 2012-ben az RTL Klubbal sikerült megállapodnunk a spotunk TCR sugárzását illetően. A többi csatorna kedvezményt adott, de ingyenes megjelenést nem biztosított.
  2. Be PINK kampány magyarországi megvalósításának előkészületei: találkozó a Nefmiben dr. Bicsák Krisztinával és dr. Iványi Károlynéval, az (akkori) KIM oktatásügyi államtitkárságtól, a kampány bemutatása után a két tárca nevében biztosítanak bennünket a támogatásukról. A szakmai anyagok elkészítése után tartalmi egyeztetés szükséges a tárcákkal, hogy a NAT-ban szereplő tartalmak ne ismétlődjenek. Ugyanakkor állami támogatást nem tudnak nyújtani a megvalósításhoz, csak TÁMOP pályázatokat ajánlottak.
  3. Egyeztetés több pályázatíró céggel, de egyik kiírásba sem helyezhető a kampány, így céges támogatók keresésébe kezdtünk. A Magyar Telekom komoly érdeklődést mutat a kampány megvalósításának finanszírozására, de nem látják az infrastruktúrát biztosítva a program mögött, így arra kérnek, hogy térjünk vissza rá, ha találunk erre biztos megoldást.
  4. Országos Mentőszolgálattal megállapodás születik: belső kommunikációs kampányukba szeretnék illeszteni programunkat, majd nagy számban részt is vesznek az októberi sétán.
  5. Gyakornokok bevonásával folytatódik adatbázisunk építése, és folyamatos információközlés a Facebookon, cikkek, tanácsadások formájában.
  6. Csak 2012-ben 4 db szakdolgozat születik az Egészség Hídja működéséről, marketing, PR tevékenységéről, kampányairól, CSR programokról. Nagy Andrea mindannyiszor külső konzulensként vállal szerepet a végzős hallgatóknak szakdolgozatuk elkészítésében és szakmai felülvizsgálatában a program és kommunikációs szempontokból is.
  7. Május 15: egy nagy megjelenést szervez a GE a Word Economic Forumon az egyesület társadalomnevelő szerepéről, eredményeiről és fontosságáról.

 

  • Október eleje: elindul az éves kampány: készül az ország leghosszabb rózsaszín szalagja- ’Szalagcímem a mellrák ellen’

A támogatók hiánya miatt nehézségekbe ütközött a kampány elindítása, és veszélybe került az októberi nagyrendezvény. A GE is visszalépett, majd szeptemberben mégis a támogatás mellett döntöttek, szinte egyedüli nagytámogatóként. Mellettük a Sofitel Hotel és a Roche maradtak csak viszonylag jelentősebb támogatással. Mivel a GE állta a rendezvény költségeinek jelentős részét, hídkivilágítás nélkül, 2012-ben egy teljesen egyedi, rendhagyó kampányt kellett szerveznünk.

Ezúttal művészek, sportolók, politikusok, a támogató vállalatok dolgozói, de akár az utca emberei is rögzíthették rózsaszín szalagokra írva a betegség elleni küzdelemmel kapcsolatos gondolataikat, vagy épp üzenhetnek szeretteiknek a szűrésre, önvizsgálatra való figyelemfelhívás céljából.

Az összefogás fokozottabb kiterjesztésére született a „Szalagcímem a mellrák ellen” kampány, melynek célja a mozgalomban résztvevők számának növelése úgy, hogy a csatlakozók a mozgalom szimbólumát a mellrák elleni küzdelemmel kapcsolatos személyes üzeneteik rögzítésére használják. A kampány üzenete, hogy a mellrák elleni küzdelem minden időben fontos társadalmi ügy, amiért ezúttal az egész ország egy emberként fog össze.

Éttermek, szállodák, szórakozóhelyek helyezték ki októberben a rózsaszín szalagokat, az ország több városában pedig szervezett figyelemfelhívó sétákon gyűjtötték az aláírt darabkákat, melyekből - az egyesületnek visszajuttatva - az október 28-án délután 3 órakor végül összeállt az ország leghosszabb és egyben legszemélyesebb rózsaszín összefogás szalagja a résztvevőkkel szervezett flash mob formájában, a rendezvénynek helyet biztosító Hotel Sofitel előtt, a Lánchíd pesti oldalán.

Akihez nem jutott el a valóságos szalag, az egyesület Facebook oldalán (Facebook.com/rozsaszin.lanchid) írhatta fel üzenetét egy virtuális szalagra, amely a bekapcsolódók számának növekedésével az egész országot behálózza.

Az országos kampány a budapesti Vörösmarty téren vette kezdetét, ahol a Hard Rock Café „Pinktober” néven futó mellrák kampányának indulásaként a dolgozók rózsaszín szív alakú flashmobot szerveztek. Itt születtek meg az első szalag-üzenetek, amelyeket többek között a Hard Rock Café is egész hónapban gyűjtötte „Beírock a mellráknak!” címmel. Ugyanitt október 18-án az egyesület arcai több énekessel és színésszel együtt tanulták a pink koktélok keverésének technikáját, amelynek bevételével a szórakozóhely az egyesületet támogatta, majd október 25-én egy mellrák elleni jótékonysági koncerten a Nyári lányok léptek fel édesapjukkal.
Az Egyesület fővédnöke 2012-től Áder Jánosné Herczeg Anita.

 

  • Október 28: az ország leghosszabb rózsaszín egészségszalagja a mellrák ellen, éves nagyrendezvény és séta

Közel 200 kilométernyi valóságos és virtuális szalagüzenet született országszerte majd’ 3000 ember tollából a ’Szalagcímem a mellrák ellen’ kampány keretében. A szalagokat október 28-án délután 3 órakor, a hagyományos mellrák elleni lánchídi sétán fogták össze, megalkotva az ország legnagyobb egészségszalagját. A kezdeményezésbe bevontuk a parlamenti frakciókat, öt minisztériumot (Emberi Erőforrások Minisztériuma, Honvédelmi Minisztérium, Nemzetgazdasági Minisztérium, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Vidékfejlesztési Minisztérium), sportolókat, művészeket, és újságírókat, hogy egy igazán széleskörű összefogás jöjjön létre a társadalommal karöltve. Az Egyesületet alapító szakmai civil szervezetek saját rendezvényeiken és vidéki figyelemfelhívó sétákon gyűjtötték az üzeneteket, míg Budapesten és vidéken több szórakozóhely, cég, hotel szállt be a kampányba.

Az idei rendezvényen kiemelt szerepet kapott a szalag az aktivitásokban is: a résztvevők a Széchenyi téren megformálták a mellrák nemzetközi jelképét, majd a Lánchíd közepén az egyesület vezetői, támogatói és arcai vezették végig önkéntesek közreműködésével az ország minden részéből összegyűjtött szalagokat, megalkotva ezzel a legnagyobb, és egyben legszemélyesebb egészségszalagot. Akinek nem volt alkalma korábban, a helyszínen is felírhatta gondolatát a szalagra, de ezzel nem zárult le a kampány: a Facebookon továbbra is alkalma adódik bárkinek megtoldani az ország szalagját.

A Szalagavató találkozón részt vettek az egyesületet alapító civil szakmai szervezetek, a támogató cégek képviselői és az ügy pártsemlegességét alátámasztva a politikai élet mindkét oldalának több szereplője is, így Szili Katalin, Talabér Márta, Bangóné Borbély Ildikó, Ertsey Katalin, dr. Lanczendorfer Erzsébet. Az egyesület arcai – Detre Diána, Sebestyén Márta és Ungár Anikó mellett – megjelent még Wolf Kati, Náray Erika, Peller Anna, a sport világából pedig Kovács Kati és Csernoviczki Éva, olimpikonok, illetve részt vett az Egyesület korábbi fővédnöke, Dobrev Klára.

A Roche az október 28-i lánchídi rendezvényen pedig egy új, mellönvizsgálatot segítő okostelefon alkalmazást fog bemutatni.
Az összegyűjtött üzenetek méterben és számokban:

Civil szervezetek
Magyar Rákellenes Liga: 30 méter, 300 üzenet (Debrecen, Salgótarján, Eger,
Hódmezővásárhely)
Magyar Vöröskereszt: Gyulai séta, budapesti rendezvények, országos kongresszus, Kaposvár, Nyíregyháza, Szeged, Hajdúszoboszló, Pécs, Tatabánya –30 m-524 üzenet
Mosonmagyaróvár –Vidéki séta - Nők a Városért Egyesület –23,5m 254 aláírás

PARLAMENTI FRAKCIÓK
FIDESZ – 4,6 m – 61 aláírás
MSZP – 1,2 m – 38 aláírás
LMP – 1,7 m – 31 aláírás
JOBBIK – 3,9 m – 24 aláírás

Magyar Országgyűlés - 2,4 m – 27 aláírás
Amerikai Nagykövetség - 10m- 30 üzenet
MOB –2,2 m –13 aláírás
Országos Mentőszolgálat –4 m -34 aláírás

MINISZTÉRIUMOK:
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – 5 m – 56 aláírás
Honvédelmi Minisztérium – 4,6 m – 202 aláírás
Vidékfejlesztési Minisztérium – 1,4 m – 24 aláírás
 

Emberi Erőforrások Minisztériuma – 4,9 m - 75 aláírás
Nemzetgazdasági Minisztérium – 5,5 m – 221 aláírás

Vállalatok
Anita Hungária: 20 méter, 100 üzenet (Kazincbarcika, Székesfehérvár, Anita Hungária üzlet, Zugló
Szórakozóhelyek (Púder, Szatyor Bár, Minyon Bár, Negro, Ellátó Kert): 8,2 m 151 aláírás
Hard rock café: 3,2 m -40 üzenet
Kürt Akadémia Networks –3,4 m –33 aláírás
Sofitel -5 m 50 üzenet
ROCHE –1,9 m –14 aláírás
GE Healthcare 250 üzenet
GE Working Capital Solutions 33 üzenet
GE Power and Water 200 üzenet
GE Lighting 166 üzenet
GE Money-Budapest Bank 667 üzenet
GE Aviation 150 üzenet
Global Operations 103 üzenet
GE TOTAL 1569 üzenet

Szerkesztőségek: Origo, Life.hu, Blikk Nők, Nők Lapja, Nők Lapja Café, Hírtv, Magyar
Televízió, Magyar Rádió: 50 üzenet, 33 méter
Facebook applikáció: 170 km, 303 üzenet
 

Helyi megvalósításban szerveztek sétát Mosonmagyaróváron, Székesfehérváron és Fertőszentmiklóson, amihez az egyesület arculati elemeit kérték tőlünk.

 

  • Szeptember 17-november 30: Partnerlánc dolgozói kampány

Az idei kampányt szeptember közepén indítottuk az első hírlevéllel. A tavalyi évhez hasonlóan a weboldalon megjelenítettük az általános tudnivalókat, orvosi anyagokat, ugyanakkor ismét igyekeztünk interaktívvá tenni, hogy még több munkatársat ösztönözhessünk bekapcsolódásra.
Az egészségüzenetekre szervezett záró kvíz és a köréjük szervezett aktivitások 2012-ben a következők voltak:

  • Testmozgás:

Nike futóklub a Margitszigeten:
A dolgozók cégükön belül, csapatba tömörülve futottak hetente a Margitszigeten, a Nike futóklub szervezésében. Eredményeiket, adataikat különböző, okostelefonra tölthető alkalmazásokkal (pl. Endomondo, Runkeeper…) mérték és tették fel „cégcsapatként” a klub Facebook oldalára. Az említett és a számos egyéb, e célra kifejlesztett alkalmazás, könnyen letölthető és telepíthető, időt, távot, sebességet, leadott kalóriát… számol, és hitelesíti a futó teljesítményét.
Munkahelyi gyakorlatok mp3 formában:
A Maha Jógastúdió készített egy 10 perces, rövid gyakorlatokból álló mozgássort, amit pár óránként, a munkavégzés szüneteiben el lehet végezni az elgémberedett tagok megmozgatására.

  • Pihenés, stresszoldás

A Maha Jógastúdió munkatársai a cég által meghatározott napokon kitelepült a céghez, és az előre beosztott időpontokban 15 perces állapotfelmérést tartottak gyógytornász és masszőr segítségével, egy mozgásszervi vizsgálattal egybekötött masszázzsal. Ennek eredményeként tanácsot adtak, hogy a dolgozónak milyen típusú mozgást ajánlott végeznie.
A Maha Jógastúdió egy 10-15 perces relaxációs hanganyagot készít mp3 formában, amelyet a munka szüneteiben meg tud hallgatni a dolgozó, ezzel elfrissítve az elméjét, ami adott esetben többet számít, mint egy órás alvás.

  • Egészséges táplálkozás

Dolgozói receptverseny: A munkatársak feltölthetik az oldalra (vagy elküldhetik nekünk e-mailben) saját egészséges receptjeiket, melyekre szavazni lehet. A versenyt öt kategóriában díjaztuk (legjobb előétel, leves, főétel, saláta, desszert). A kategóriák legtöbb szavazatot szerzett receptjeinek beküldői meghívást kaptak egy elegáns budapesti étterembe, ahol elkészíthetik (vagy elkészíttethetik) nyertes fogásaikat, amellyel egymást és a kampány arcait (Detre Diána, Sebestyén Márta és Ungár Anikó) vendégelhetik meg a kampány végén a média jelenlétében.

  • Dohányzás mellőzése

„A kevesebb több” leszokás kalkulátor: az oldalon elhelyezett kalkulátorba táplált paraméterek alapján bárki megtudhatja, hogy mióta abbahagyta vagy csökkentette a dohányzást, mennyi cigarettát nem szívott el, mennyi pénzt spórolt meg vele, és mennyi mérgező anyaggal nem károsította saját és környezete egészségét. Az eszköz használata mellé elhatározás is kell, ugyanis a cél az, hogy a kezdeti alapadatokhoz képest javuló tendencia rajzolódjon ki, azaz csökkenjen a cigarettára fordított összeg, valamint a belélegzett káros anyag mennyisége.

  • További aktivitások:

Pink smink: az oldalra és a Facebookra olyan fotók feltöltése, amelyen a hölgyek rózsaszín sminkben láthatók, majd az Estée Lauder felajánlásával a legjobbak kozmetikai csomagot nyertek.

Az idei dolgozói kampány résztvevő vállalatai: BP, Coca-Cola, Egis, GE Hungary, Telekom, OTP Bank, Roche, Siemens, Sofitel.

 

  • December 12: Partnerlánc zárófogadás a Parlamentben

A 2012-es év záróeseménye a hagyományos parlamenti zárófogadás a partnercégek vezetőinek, kvíznyerteseinek, HR-eseinek részvételével, az egyesület arcaival, alapítóival és politikai támogatóival. Idén az egyesület elnöke, Körtvélyes Éva betegsége miatt távolmaradt, helyette Ungár Anikó mondott köszöntőt, és adta át üdvözletét. Dr. Vass László és Szabó Eszter beszéde után Detre Diána adta át a kvíznyerteseknek az elismerő oklevelet. A kormányzat részéről Talabér Márta és Lanczerdorfer Erzsébet vettek részt a vadásztermi fogadáson.

 

  • Média

A média támogatása minden kampányunk elengedhetetlen feltétele, 2012-ben is számos médiapartnerrel dolgoztunk együtt, hogy minél nagyobb célcsoporthoz jussanak el az üzeneteink. A közösségi média bevonásával a fiatalabb korosztályokat is kiválóan elértük, és talán ez is hozzájárulhatott ahhoz a látványos eredményhez, hogy a hídséta korcsoportos összetétele sokat fiatalodott a korábbi évekhez képest. A Rise Fm 2 héten át napi hétszer adta le a spotunkat, ami szintén nagy segítséget jelentett a fiatalok elérésében. Támogatott bennünket az MTVA, a Juventus Rádió a rádióspot elkészítésével és 72 megjelenéssel, az RTL Klub, a TV2, Lánchíd Rádió, a HírTV, a Magyar Nemzet, és a Patika Magazin.

Budapest, 2013. május 30.

Körtvélyes Éva, elnök

Vissza a főoldalra


Hírek

2017-03-14

Az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen reagálása az "Amiről az orvos nem mindig beszél" újságcikkére a mammográfiás szűrésről

Tovább »
2017-03-01

Meghívó: Háziorvosi továbbképzésre

Szervezett mammográfiás emlőszűrés és az emlőrák korszerű diagnosztikája
2017. április 3. hétfő
Hotel Füred, Balatonfüred Tovább »

Kapcsolat